Yleistä


Pelissä on mysteerejä, arvoituksia ja monet asiat selviävät pelaajille vasta pelien aikana yhtä aikaa kuin hahmoillekin. Tämän lisäksi pelinjohto kannustaa pelaajia syventämään hahmojen suhteita välipelaamisella. Kuitenkin niin, että aina joko pelinjohto tai pelaajan ryhmästä vastuussa oleva npc (selviää ensimmäisessä pelissä) on tietoinen välipelin sisällöstä. Välipelistä pitää tehdä joko vähintään kolmen ranskaisenviivan koonti (mitä, missä, seuraukset) tai ottaa edellä mainitut tahot seuraamaan peliä (kopio chatistä jne). Mikäli pelinjohto ei tiedä välipelin olemassaolosta tai sisällöstä, hän ei ole velvollinen jälkikäteen huomioimaan sen vaikutuksia maailmaan vaan voi pahimmassa tapauksessa mitätöidä välipelin tapahtumat. Larpit itsessään ovat hyvin ongelmanratkaisukeskeisiä. Ilmoittautumalla peliin, pelaaja hyväksyy nämä huomiot.

 


Kampanjaan etsitään niin pelaajia kuin npc:itä.

Mikäli pelaaja joutuu perumaan osallistumisensa johonkin larppiin, pelimaksua ei palauteta, mikäli peruutus tulee pelimaksun eräpäivä jälkeen.

Mikäli pelaajan toiminta pelin aikana aiheuttaa vahinkoa jollekin esineelle tai henkilölle, pelaaja sitoutuu korvaamaan aiheuttamansa vahingon täysimittaisesti.

Peli tapahtuu kaupungilla, sekä suljetuissa ympäristöissä. Mikäli pelaaja pystyy tarjoamaan asuntoaan pelikäyttöön, hän saa alennusta pelimaksusta.

Peleissä liikutaan laajalla alueella. Mikäli pelaaja pystyy tarjoamaan autoaan pelikäyttöön, hän saa alennusta pelimaksusta.


Välipelaamista mahdollistavassa pitkässä kampanjassa pelaajaturvallisuuden ja -hyvinvoinnin seuraaminen on vaikeampaa kuin suljetussa tilassa tapahtuvassa larpissa. Siksi pelaajaturvallisuus on jokaisen pelaajan omalla ja kanssapelaajien vastuulla. Mikäli pelaaja huomaa oman ja kanssapelaajansa hyvinvoinnin vaarantuneen peliin liittyvästä syystä tai toisesta, asiaa lähdetään selvittämään asianosaisten ja pelinjohdon kanssa avoimesti ja riittävän ajoissa.
 

Välipelaaminen chatissä, puheluna tai livenä: 

välipelaamien on sallittua kaikilla tavoin, miten pelaajat haluavat sen toteuttaa. Pelinjohdon tulee olla tietoinen hahmojen tekemisistä, sillä ne vaikuttavat pelimaailmaan. Tähän on käytössä kaksi tapaa:

  • Pelaajat tekevät vähintään kolmen ranskalaisen viivan koonnin pelinsä sisällöstä
  • Pelaajat ottavat pelinjohdon mukaan seuraamaan peliä (esimerkiksi messengerkeskustelu, jonka pj voi lukea myöhemmin läpi)

Mikäli pelaajat eivät kerro pelanneensa jotakin kohtausta tai sen sisältöä, pelinjohto ei voi ottaa kohtauksen tapahtumia huomioon pelimaailman tapahtumissa. Myös mikäli pelaajat kertovat asian myöhässä, pelinjohto voi todeta, että hahmojen tekemisillä ei ollut vaikutusta.

Pelimaailma elää kampanjan ajan taustalla hahmojen valinnoista riippuen tai riippumatta, mikä takia hahmojen tekemiset täytyy olla tiedossa tai ne eivät vaikuta.

Mikäli pelaajat haluavat tehdä asioita välipelien aikana esimerkiksi vaikuttaa johonkin asiaan tai tutkia jotakin, he voivat olla yhteydessä pelinjohtoon, jolloin kohtaus joko pelataan tai tulokset kerrotaan ilman peliä. Tilanteesta riippuen pelinjohtajana näissä toimii pääpelinjohtaja Jenna tai ryhmien omat NPC.t, jotka pelaajille selviävät ensimmäisen larpin aikana.

Välipelaamisessa ei voi tehdä mitään, millä on suuria vaikutuksia ympäristöön, ellei pelinjohtaja ole mukana pelissä. Jos pelaajat haluavat pelata kohtauksen, jossa hahmot katselevat auringonlaskua ja puhuvat elämän suurista kysymyksistä, riittää kolmen ranskalaisen viivan koonti. Jos pelaajat aikovat pelata kohtauksen, jossa matkustavat Alaskaan, heidän täytyy pyytää pelinjohtaja vetämään peli.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita